Design Thinking 1 – Skab vækst med kundeorienteret udvikling

Vil du have et ledelsesværktøj, der gør dig i stand til at:

  • åbne op for nye markeder?
  • identificere nye, effektive produktudviklings- og markedsføringsstrategier?
  • undgå fejlinvesteringer i produkter og services, som kunderne alligevel ikke vil købe?

Med tilgangen "Design Thinking" som strategisk værktøj i virksomheden bliver du i stand til at gå ind bag facaden hos dine kunder - og identificere deres behov og vaner, så du kan skræddersy dine produkter og services til dem.

Ved arrangementet her får du en introduktion til Design Thinking som ledelsesværktøj, og hvordan det kan anvendes strategisk til at fremtidssikre og differentiere virksomheden i et globalt marked med stadigt stigende konkurrence.


Om Design Thinking

Design Thinking er en brugercentreret tilgang til udvikling af strategier, services og produkter, som er yderst anvendelig til løsning af komplekse opgaver. Konkret skaber man løsninger på specifikke udfordringer ved at tage afsæt i kundernes verden, og derfra sikrer man gennem bl.a. prototyper, at løsningerne er relevante, effektive og brugbare - og dermed salgbare.

Design Thinking er en velfunderet metode, som også danner grundlag for nogle af de principper, vi i dag kender i den agile verden og lean-start-up.

Se Harvard Business Reviews video om begrebet her: https://hbr.org/video/4443548301001/the-explainer-design-thinking


Målgruppen for dette arrangement er CEO, CTO, ledelsesniveau, forretningsansvarlige

Program

Registrering og morgenbrød

Velkommen

Christian Bason, Dansk Design Center (DDC)
- Sådan kan design forme fremtiden for virksomheder og organisationer

Thomas Elmer, Nilfisk

Pause

Sara Schøler Lass, Zimplifi
 – Design som strategisk værktøj for differentiering af virksomheder

Erick Thürmer, Thürmer Tools – Design som et ledelsesværktøj

Opsamling


Frokost og netværk


Dette er første arrangement ud af en række på tre, hvor vi sætter fokus på strategisk anvendelse af Design Thinking. Andet arrangement afholdes den 8. marts og sætter fokus på, hvordan Design Thinking kan gøre dig i stand til at udnytte din organisations kreative potentiale til at skabe vækst, og tredje arrangement afholdes den 4. april og har fom af en workshop, hvor en række kerneværktøjer i Design Thinking introduceres i praksis.


Arrangementerne afholdes i samarbejde med:

Fakta om arrangementet

Dato:
1. februar 2017

Tilmeldingsfrist:
30. januar 2017

Tid:
8.30 – 13.00

Sted:
Delimarché, Alexander Foss Gade 15, 9000 Aalborg

Pris:
Gratis. No-show gebyr ved afmelding senere end kl. 12.00 dagen inden DKK 500.

Kontakt navn:
Iben Bondegaard Andersen

Kontakt e-mail:

Tilmeld

 

Medlemskab betaler sig

Vores medlemsvirksomheder samt medlemmer af it-forum deltager i vores arrangementer gratis eller til reduceret pris.

Er I endnu ikke medlem, så meld virksomheden ind her - og spar penge allerede fra i dag. 

Se alle medlemsfordele her.

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nordjyske IKT-klynge. Vi samler en lang række af Nordjyllands stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet      Region Nordjylland      Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Nordjylland      Aalborg Kommune