Design Thinking 2 – Udnyt din virksomheds kreative potentiale

Industiel designer, user experience-designer, servicedesigner, oplevelsesdesigner, innovationskonsulent...

Har du kreative medarbejdere i din virksomhed - men udnytter måske ikke deres potentiale fuldt ud? Eller overvejer du at ansætte en medarbejder med designkompetence, men er usikker på, hvordan du skaber rammerne, så du kan omsætte deres kompetencer og potentiale til vækst og konkurrencedygtighed?

Ved dette andet møde i vores række om Design Thinking sætter vi fokus på, hvordan teknologi- og produktionsvirksomheder kan skabe optimale rammer for de kreative medarbejdere, så deres kompetencer omsættes til værdiskabende bidrag i virksomhedernes udviklingsprocesser. Disse medarbejdere løser ofte deres opgaver bedst i samspil med andre via whiteboards, post-its, prototyper og brugertests i tværfaglige sparringer og diskussioner og har derfor ofte brug for en utraditionel type rammer for deres daglige arbejde.

Du kan bl.a høre om, hvordan andre ledere takler udfordringerne med at indarbejde kreative kompetencer i virksomheder, og hvordan de kreative medarbejdere selv oplever at bidrage til en teknologibaseret virksomhed.


Om Design Thinking

Design Thinking er en brugercentreret tilgang til udvikling af strategier, services og produkter, som er yderst anvendelig til løsning af komplekse opgaver. Konkret skaber man løsninger på specifikke udfordringer ved at tage afsæt i kundernes verden, og derfra sikrer man gennem bl.a. prototyper, at løsningerne er relevante, effektive og brugbare - og dermed salgbare.

Design Thinking er en velfunderet metode, som også danner grundlag for nogle af de principper, vi i dag kender i den agile verden og lean-start-up.

Se Harvard Business Reviews video om begrebet her: https://hbr.org/video/4443548301001/the-explainer-design-thinking


Målgruppe: Ledelsesniveau, projektledere, forretningsudviklere, innovationsmedarbejdere

Program

Registrering og morgenbrød

Velkommen

Carsten Poulsen og Nicolai H. Andersen, DEIF A/S - Resultater og erfaringer med Design Thinking i praksis

Christian Tollestrup, AAU - Design som en måde at tilgå projekter på

Pause

Thomas Røhr Kristiansen, Freeway ApS - Hør, hvordan Design Thinking blev implementeret hos Google, og hvordan Google i dag arbejder med Design Thinking

Opsamling

Netværk


Dette er andet arrangement ud af en række på tre, hvor vi sætter fokus på strategisk anvendelse af Design Thinking. Første arrangement afholdes den 1. februar og sætter fokus på, hvordan Design Thinking kan anvendes strategisk til at skabe vækst, og tredje arrangement afholdes den 4. april og har fom af en workshop, hvor en række kerneværktøjer i Design Thinking introduceres i praksis. Du behøver ikke at have deltaget i de andre arrangementer for at deltage i dette.


Arrangementerne afholdes i samarbejde med:

Fakta om arrangementet

Dato:
8. marts 2017

Tilmeldingsfrist:
6. marts 2017

Tid:
9.00-12.00 (Morgenmad og registrering 8.30-9.00)

Sted:
Delimarché, Alexander Foss Gade 15, 9000 Aalborg

Pris:
Gratis. No-show gebyr ved afmelding senere end kl. 12.00 dagen inden DKK 500 kr ex moms

Kontakt navn:
Iben Bondegaard Andersen

Kontakt e-mail:

Tilmeld

 

Medlemskab betaler sig

Vores medlemsvirksomheder samt medlemmer af it-forum deltager i vores arrangementer gratis eller til reduceret pris.

Er I endnu ikke medlem, så meld virksomheden ind her - og spar penge allerede fra i dag. 

Se alle medlemsfordele her.

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nordjyske IKT-klynge. Vi samler en lang række af Nordjyllands stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet      Region Nordjylland      Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Nordjylland      Aalborg Kommune