Morgenmøde 1: Vækst og værdiskabelse gennem gode brugeroplevelser  - Aalborg

Brugeren i centrum; hvad betyder det egentligt, og hvordan gør man det? Mange virksomheder taler om det, men der findes kun relativt få eksempler, hvor det virkelig lykkes.

Et af dem er Apple - sidste år rundede de en værdi på 1.500 mia. dollars. Mange faktorer har spillet ind i virksomhedens vanvittige profitabilitet, men til grund for succesen ligger først og fremmest evnen til at skabe produkter med udgangspunkt i kunden. Med andre ord, værdien i at skabe en god "User Experience”. UX handler imidlertid ikke blot om brugervenlighed, eller en flot fernis, men om den samlede oplevelse kunder har med et produkt.

Den digitale brugeroplevelse er altså i høj grad blevet et konkurrenceparameter og en vigtig faktor i innovation og forretningsudvikling for både store og små virksomheder. På morgenmødet vil vi give konkrete eksempler på, hvordan den brugerbaserede tilgang har skabt værdi for en række virksomheder, og hvordan organisationer har struktureret tilgangen.

Dette får du med hjem:

  • Hvorfor anvende UX-Design i forretningsudvikling
  • Eksempler på resultatskabende brugeroplevelser
  • Konkrete eksempler fra bl.a. LEGO, Danske Bank og vindmøllebranchen
  • Input til, hvordan I kan forbedre jeres produkter og sikre, at I fokuserer jeres indsats der, hvor det faktisk skaber værdi gennem strategisk, kundedrevet produktudvikling.

Du skal deltage, hvis du arbejder med eller har interesse for:

  • Digital forretningsudvikling
  • Digital strategi
  • Virksomhedsledelse
  • UX-Design

Hvem kan du opleve:

  • Kasper Friis, Head of UX & Design / Partner @ Technolution A/S

Kasper er ekspert i at designe brugeroplevelser, der hænger sammen på tværs af fysiske og digitale platforme. Igennem de seneste 10 år har han hjulpet virksomheder (bl.a. Coloplast, LEO Pharma, B&O og Mærsk) med at designe produkter og tilrettelægge oplevelser, der møder brugerens behov, skaber sorte tal på bundlinjen og tager afsæt i hvad der er muligt – både teknologisk og organisatorisk. Ud over at være designingeniør og partner i konsulentfirmaet Technolution A/S, har Kasper en master i IT inden for interaktionsdesign og multimedier.

  • Nikolaj Gandrup Borchorst, Selvstændig UX-konsulent

Nikolaj Gandrup Borchorst har arbejdet med User Experience for en række af de største danske virksomheder (Arla, Grundfos, LEGO, etc.) inden for brancher så forskellige som bæredygtig energi, finans, spionudstyr og mælkeproduktion. Ud over mange år i bureaubranchen har Nikolaj en forskningsbaggrund og har skrevet en Ph.D. inden for User Experience og Design Thinking.


Om møderækken "Er brugerforståelse den nye vækstmotor?":  

Hvordan kan indsigt i brugernes adfærd og behov være en afgørende faktor for strategi, teknologi og forretningsudvikling? Hvilken betydning har brugernes oplevelse af digitale services for produkters succes? 

Over to seminarer sætter BrainsBusiness i samarbejde med Combine fokus på User Experience (UX) og brugeroplevelser som omdrejningspunkt for virksomheders strategiske og digitale udvikling. Vi har hentet nogle af landets skarpeste i emnet, som giver dig konkrete eksempler på bl.a. metoder, kultur, værdi og resultater. 

Seminarerne er henvendt til alle, der arbejder med digital forretning, strategi og design samt virksomheds- og mellemledere. 

> Læs mere om andet seminar, "Praktisk design af gode oplevelser", der afholdes 13. november 2018

Fakta om arrangementet

Dato:
20. september 2018

Tilmeldingsfrist:
18. september 2018

Tid:
08:30-10:30 (registrering fra 08:00)

Sted:
Dannebrogsgade 58A, 9000 Aalborg

Pris:
Gratis for medlemmer af BrainsBusiness og it-forum. Ikke-medlemmer: DKK 500 + moms. No-show-gebyr ved udeblivelse eller afbud efter 19. september kl. 12.00: DKK 500 + moms.

Kontakt navn:
Birgit-Johanne Andersen

Kontakt e-mail:

Tilmeld

 

Medlemskab betaler sig

Vores medlemsvirksomheder samt medlemmer af it-forum deltager i vores arrangementer gratis eller til reduceret pris.

Er I endnu ikke medlem, så meld virksomheden ind her - og spar penge allerede fra i dag. 

Se alle medlemsfordele her.

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nordjyske IKT-klynge. Vi samler en lang række af Nordjyllands stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet      Region Nordjylland      Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Nordjylland      Aalborg Kommune