Løft din virksomhed med Forretningsmodeller 4.0

Bliv introduceret til de mest udbredte værktøjer inden for forretningsmodel-feltet af dedikerede forskere, der har arbejdet med at udvikle faciliteringsprocesser specifikt til disse.


Hvis man skal blive god til at skabe innovative og profitable forretningsmodeller skal man først have en bred forståelse for, hvad forretningsmodeller er, og for den aktuelle situation, som en virksomhed eller organisation befinder sig i

Ønsker du en stærk platform til selv at kunne arbejde med forretningsmodeller og ballast til at kunne udbrede arbejdet til resten af din organisation?

Deltag i campforløbet 'Forreningsmodeller 4.0 - Forstå Forretningsmodeller', og lær at mestre mindsettet bag at tænke i forretningsmodeller og værditilbud! Lær hvordan man re-designer værdiskabelsen i forretningsmodeller og udnytter narrativer til at fremme, forstå og innovere forretningsmodeller!

EN INVESTERING I CAMPEN GIVER DIG:

  • Indsigt i forskningsfeltet forretningsmodeller
  • Definition og forståelse af din forretningsmodels udgangspunkt
  • Et startpunkt til at innovere nye og eksisterende forretningsmodeller for dig
  • Værdifuld information og karakteristika ved stærke værditilbud
  • Hjælp til at find den rigtige forretningsmodel til dit værditilbud

Campen består af 3 heldagsworkshops med to ugers mellemrum, hvor din viden forretningsmodeller gradvist bygges op. Som deltager kommer du til at arbejde med værktøjer og praktiske cases, og imellem undervisningsdagene vil der være korte hjemmeopgaver, hvor du bruger de lærte værktøjer på din egen organisation.

Campen er målrettet ejer/ledere, direktions medlemmer, forretningsudviklere, strategiansvarlige og lignende.

> Læs mere og tilmeld

De 3 heldagsworkshops

Dag 1) Business Model Canvas

Deltagerne starter med en indføring i begrebet forretningsmodeller, og introduceres dernæst for værktøjet Business Model Canvas. Igennem en række øvelser bliver deltagerne gjort i stand til at arbejde med deres case.

Denne workshop vil fokusere på:

  • Indsigt i forskningsfeltet forretningsmodeller
  • Forståelses af begrebet
  • At definere og forstå dit udgangspunkt
  • Et få et fælles begrebsapparat og måde at italesætte forretningsmodeller
  • Hvordan man danner et startpunkt til at innovere nye og eksisterende forretningsmodeller

Dag 2) Værdidesign og kundeforståelse

Vi arbejder med at forstå hvordan man re-designer værdiskabelsen i forretningsmodeller. Med udgangspunkt i Value Proposition Canvas, får man først instruktion gennem en række eksempler før vi bevæger os ud i at arbejde med en konkret case.

Denne workshop vil fokusere på:

  • Karakteristika ved stærke værditilbud
  • Sådan opnår du en dyb kundeindsigt
  • Prototyper der kan afhjælpe analysen
  • Find den rigtige forretningsmodel til dit værditilbud
  • Kundeprofilen: kundeopgaver, smerter og gevinster
  • Værdikortet: produkter og serviceydelser, smertestillere og gevinstskabere
  • Match mellem problem og løsning / Match mellem produkt og marked
  • Evaluér dit værditilbud 

Dag 3) Idéudvikling og narrativer rundt om succesfulde forretningsmodeller

Hvordan udnytter man narrativer til at fremme, forstå og innovere forretningsmodeller? Denne work-shop-dag starter med en præsentation af eksempler på hvor stærke narrativer kan være til at forstå, innovere og kommunikere forretningsmodeller. Efterfølgende bliver deltagerne sat i gang med at skabe en konklusion når de bliver introduceret til dagens opgave. Opgaven er at man gennem et struktureret narrativ og metode kan beskrive en forretningsmodel.

Denne workshop vil fokusere på:

  • Hvordan man innoverer forretningsmodeller ved at forstå mønstre
  • At italesætte forretningsmodeller
  • Beskrive et forretningsmodel scenarium
  • At skabe prototyper på nye forretningsmodeller

Fakta om arrangementet

Dato:
4. april 2018 - 2. maj 2018

Tid:
4. april, 18. april og 2. maj kl. 08.30-16.00

Pris:
Prisen pr. virksomhed med én deltager er 3.900 kr. ex moms, inkl. kursusmappe og forplejning alle tre dage.

Kontakt navn:
Martin E. Nikolajsen, tlf. 40 78 24 25, og Ole Madsen, tlf. 22 69 81 00

Kontakt e-mail:

placeholder

 

Medlemskab betaler sig

Vores medlemsvirksomheder samt medlemmer af it-forum deltager i vores arrangementer gratis eller til reduceret pris.

Er I endnu ikke medlem, så meld virksomheden ind her - og spar penge allerede fra i dag. 

Se alle medlemsfordele her.

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nordjyske IKT-klynge. Vi samler en lang række af Nordjyllands stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet      Region Nordjylland      Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Nordjylland      Aalborg Kommune