Technology Marketing


Fra ting til oplevelse

 - Nye strategier og værktøjer til teknologi-virksomheder, der skal markedsføre teknologiske B2B-services.

 

Når dine kunder overvejer at købe dit produkt, kan de gøre en lang række ting: Se specifikationerne, se produktet, røre ved det og klart sætte produktet ind i den tiltænkte anvendelse.

Er det du leverer en service, stiller tingene sig helt anderledes. En service skal opleves, før man som aftager egentlig kan vurdere f.eks. kvalitet og egnethed.

Er det man leverer ydermere komplekst og teknologi-relateret, står man med en udfordring.

 

Flere og flere virksomheder oplever, at det er udfordrende at kommunikere teknologiservices ud i et marked. For det første skal man jo overbevise markedet om den attraktivitet, ens service har – at kunden har et eller kan stimuleres til et behov for den service, man leverer. For det andet skal kunden overbevises om, at du faktisk er i stand til at levere den service, som du lover og med det udbytte, som du lover.

 

Meget af det har ledelsesmæssige og strategiske konsekvenser. En stor del af historien omkring en service er jo de mennesker, der leverer den. Så hvis man overgår fra at levere fysiske ting til uhåndgribelige services, skal man være opmærksom på de konsekvenser, det har organisatorisk og strategisk.

 

Du bliver guidet gennem workshoppen af:

Bent Bilstrup

 
 

Bent Bilstrup har over 13 års erfaring med at rådgive private og offentlige virksomheder omkring deres teknologivalg og forretningsmæssige udnyttelse af teknologi. Bent har med ledelsesansvar stået for at opbygge markedskommunikation omkring teknologiydelser. I dag arbejder Bent med technology roadmapping og strategisk beslutningsstøtte hos virksomheden Lakeside A/S, der har sit primære fokus inden for sundhedsområdet og den finansielle sektor.

Helle Kahl

 
 

Helle Kahl har 15 års erfaring med markedsudvikling og markedsføring af teknologier og teknologi-services. Helle har erfaring fra både store og små organisationer og arbejder i dag hos Arosii Information Systems, der leverer rådgivning og it-ydelser til flere højteknologiske brancher – f.eks. energi- og sundhedssektoren. 

 

Denne workshop vil give deltagerne input til:

  • Hvor adskiller traditionel markedsføring sig fra markedsføring af teknologiske services?
  • Hvad kendetegner technology marketing?
  • Hvad er de største kommunikationsmæssige udfordringer?
  • Hvad har det af organisatoriske og ledelsesmæssige konsekvenser?
  • Hvad for en værktøjskasse kan vi inddrage i vores teknologi- og service-markedsføring?
  • Konkrete øvelser/værktøjer til afdækning og prioritering af deres segmenter og kommunikationskanaler.

Målgruppe:

  • Små og mellemstore teknologivirksomheder, der f.eks. leverer services i form af konsulenthjælp, systemudvikling, systemintegration, support, sourcing
  • Ansvarlige for markedsføring og markedskommunikation i teknologivirksomheder
  • Ledelses- og strategisk ansvarlige for produktudvikling

Form og indhold:

Oplægget vil indeholde faglige oplæg samt 2 workshopøvelser, der hver især sætter fokus på den markedsføringsmæssige og de ledelsesmæssige udfordringer. Fokus vil være på konkrete erfaringer og pragmatiske værktøjer.

 

Det tager du med derfra:

  • Overblik over technology marketing
  • Liste over de største udfordringer ved service marketing
  • Forslag til konkrete værktøjer til analyse og implementering


Tilmeld


NB! Din tilmelding er først registreret, når du modtager en bekræftelsesmail. Modtager du ikke bekræftelsesmailen, bedes du henvende dig til Iben Bondegaard Andersen på iba@brainsbusiness.dk

Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at tilmelde flere personer vha. samme e-mailadresse.


Tid og sted

Dato:  30. august 2011
Tilmeldingsfrist:  26. august 2011
Tid:  Klokken 13.00-16.00
Sted:  Niels Jernes Vej 14, lokale 4-117, 9220 Aalborg Øst
Arrangør:  BrainsBusiness
Pris:  For medlemmer af BrainsBusiness ICTNORCOM er deltagelse gratis. Ikke-medlemmer kr. 350,- eksl. moms. Alle afbud efter den 26. august 2011 samt udeblivelse medfører et no-show gebyr på kr. 350,- ekskl moms.

   

 

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nordjyske IKT-klynge. Vi samler en lang række af Nordjyllands stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet

Region Nordjylland

IKT-erhvervet i Nordjylland

Aalborg Kommune

AalborgSamarbejdet

Copyright © 2008-2014 BrainsBusiness ICT North Denmark