Green.Click opkøber bureau med stor erfaring

Pressemeddelelse, Green.Click, 3. september 2019

Hos online marketingbureauet Green.Click i Aalborg er de for alvor i gang med at ruste sig til fremtiden. De får nemlig flere og flere forespørgsler efter markedsføring på strategisk niveau - og så vil kunderne på Sjælland gerne have bureauet tættere på.

Green.Click tager kundernes efterspørgsel til sig og er i gang med at foretage større ændringer for at imødekomme kunderne.

Det betyder bl.a. at de i løbet af i år både har opkøbt det strategiske bureau Searcus, der kommer med stor erfaring inden for forretningsudvikling. Desuden har de ansat deres første kommercielle direktør, Thomas Olsen, og udvider samtidig med et kontor i København.

Green.Clicks CEO, Jan Nygaard Hesselby, udtaler om de store ændringer:

“Både opkøbet af Searcus og ansættelsen af Thomas Olsen giver adgang til erfaring og viden om forretningsudvikling i den tunge ende. Og det er helt essentielt for at vi kan opfylde kundernes ønske om, at vi skal indgå som en større del af deres forretning. Så med flere kræfter og større tilstedeværelse kan vi netop være den styrke, der gør forskellen for virksomhedens succes.”

Styrker den strategiske tilgang

Med opkøbet af Searcus har Green.Click fået adgang til yderst specialiserede kompetencer inden for strategisk online markedsføring. Det er blandt andet i form af Strategic Media Advisor, Martin Nymark, som startede i branchen i 1998, allerede inden Google, Facebook, LinkedIn og lignende platforme kom til Danmark. Om opkøbet udtaler han blandt andet:

“Som vi ser det, er vi stærkere sammen end hver for sig. Her er noget af det, vi helt konkret kan bidrage med, vores erfaring med at udvikle større virksomheder - specielt inden for leisure, kæder og B2B”.

Martin Nymark understreger desuden, at god rådgivning aldrig bør tage udgangspunkt i de produkter, marketingbureauet udbyder, men i kundens virksomhed i stedet.

Udtalelsen kommer blandt andet på baggrund af erfaring med interim management og forretningsudvikling, hvor Searcus har hjulpet kunderne med at overtage markedsandele.

Tættere på kunderne

Kunderne ønsker i det hele taget, at deres bureau involverer sig på et mere strategisk niveau. Derfor har Green.Click også taget et yderligere skridt for at være tæt på kunderne. Det aalborgensiske bureau åbner nemlig kontor i København i slutningen af august. Så eksisterende og nye kunder kommer til at opleve, at Green.Click bliver langt mere synlige på Sjælland.

Åbningen af det nye kontor er desuden en naturlig udvikling, da efterspørgslen generelt er utrolig høj på Sjælland. Det viser sig bl.a. ved at over 50% af Green.Clicks nuværende kunder befinder sig der. Med et ekstra kontor bliver kundernes ønske om tættere samarbejde dermed muliggjort.

Fra venstre: Michael Sørensen, Partner og Contact Manager, Martin Nymark, Strategic Media Advisor, Jan Nygaard Hesselby, Partner og CEO, Anna Egeberg Christensen, Executive Assistant & HR

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nationale klynge for digitale teknologier. Vi samler en lang række stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet     Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Danmark      Aalborg Kommune