Trifork køber Testhuset

Udviklingshuset Trifork udvider paletten med kompetencer med et opkøb på den danske hjemmebane. Målet er at stå stærkere i den internationale ekspansion. "Det her er en flirt, der har udviklet sig til en forelskelse, og så får man jo på et tidspunkt lyst til at blive gift", siger Trifork-direktør.

”Vi synes, at tidspunktet nu er godt, fordi vi er på en international rejse, hvor vi også gerne vil bringe Testhusets kompetencer med ind i nogle af de andre Trifork-selskaber i særdeleshed i Holland," siger direktør hos Trifork, Peter Rørsgaard, til Computerworld i en artikel den 1. juni 2018.

Opkøbet sker med henblik på at styrke virksomhedens internationale satsning. Og Testhuset er blot et i rækken af opkøb foretaget af netop Trifork, der har det som sin helt klare strategi, forklarer Peter Rørsgaard:

”Vi er ved at rulle Netic ud i Holland sammen med vores selskaber i Amsterdam og Eindhoven. På den måde kan vi se, at Testhuset kan få et internationalt ståsted blandt andet i Holland. Vi er til stede i en del lande, og i og med at vi udvikler software der, så giver det en ekstra dimension, at vi kan få Testhuset ind med selskabets kompetencer.”

> Læs hele artiklen på Computerworld.dk

Accepter cookies

Dette website bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

BrainsBusiness er et stort privat/offentligt partnerskab på IKT-området, der arbejder for at støtte og udvikle den nationale klynge for digitale teknologier. Vi samler en lang række stærke private og offentlige aktører og skaber netværk og samarbejde på tværs. Kerneaktørerne bag BrainsBusiness er:

Aalborg Universitet     Business Region North Denmark      IKT-erhvervet i Danmark      Aalborg Kommune