Udviklingshuset Trifork udvider paletten med kompetencer med et opkøb på den danske hjemmebane. Målet er at stå stærkere i den internationale ekspansion. "Det her er en flirt, der har udviklet sig til en forelskelse, og så får man jo på et tidspunkt lyst til at blive gift", siger Trifork-direktør.
”Vi synes, at tidspunktet nu er godt, fordi vi er på en international rejse, hvor vi også gerne vil bringe Testhusets kompetencer med ind i nogle af de andre Trifork-selskaber i særdeleshed i Holland," siger direktør hos Trifork, Peter Rørsgaard, til Computerworld i en artikel den 1. juni 2018.
Opkøbet sker med henblik på at styrke virksomhedens internationale satsning. Og Testhuset er blot et i rækken af opkøb foretaget af netop Trifork, der har det som sin helt klare strategi, forklarer Peter Rørsgaard:
”Vi er ved at rulle Netic ud i Holland sammen med vores selskaber i Amsterdam og Eindhoven. På den måde kan vi se, at Testhuset kan få et internationalt ståsted blandt andet i Holland. Vi er til stede i en del lande, og i og med at vi udvikler software der, så giver det en ekstra dimension, at vi kan få Testhuset ind med selskabets kompetencer.”